Hrvatska dobila prvi Nacionalni okvirni kurikulum

04.11.2010.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa predstavilo je u srpnju 2010. Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje, a u 4. području razrađena su tehnika i informatika.

Hrvatska se obrazovna politika opredijelila za izradu Nacionalnog obrazovnog kurikuluma koji omogućuje da se sve sastavnice sustava smisleno i skladno povežu u jednu međusobno povezanu cjelinu. Određena su očekivana učenička postignuća za odgojno-obrazovna područja po ciklusima i predmetna struktura svakog odgojno-obrazovnog područja.

OPIS TEHNIČKOG I INFORMATIČKOG PODRUČJA

Tehnika (grč. tehne – umjetnost, umijeće, spretnost, vještina) postoji od vremena kada su ljudi načinili prve kamene oštrice, zapalili vatru i naoštrenim štapom izrovali zemlju kako bi posadili sjemenke, a danas se razvila do neslućenih razmjera… Pod nazivom tehnika podrazumijeva se sveukupnost oruđa, naprava, sustava i postupaka koji je stvorio čovjek kako bi prirodno okružje prilagodio svojim potrebama.
Kao što prirodne znanosti izučavaju prirodu otkrivajući zakonitosti u njoj i opisujući njezine fenomene, tako tehničke znanosti na temelju tih fenomena stvaraju principe po kojima se mogu stvarati proizvodi, usluge i sustavi za zadovoljenje određenih ljudskih potreba. Izumi (inovacije) i stvaralački pronalasci u temeljima su tehničkoga razvoja i napretka. Pojam izuma (inovacije) podrazumijeva raspon od svakodnevnih malih pomaka u unaprjeđenju i obnavljanju postojećih proizvoda i usluga do korjenitih promjena kojima se stvaraju novi proizvodi i usluge ili generičkih promjena, kojima se stvaraju nove industrijske grane…
Tehnika se dijeli na područja koja možemo nazvati tehnologijama. Naziv tehnologija ima višestruko značenje, počevši od naziva kakva postupka ili procesa (proizvodnoga, poslovnoga, obrazovnoga, medicinskoga), preko naziva koje tehničke grane (kemijska tehnologija, strojarska tehnologija, građevinska tehnologija, medicinska tehnologija, informacijska i komunikacijska tehnologija), čak do naziva koji se rabi za pojam tehnika. Isto tako, pojam tehnika često se koristi za označavanje tehničke tvorevine (alata, uređaja, stroja), a pojam tehnologija označava procese kakve izradbe, tako da značenja tih naziva trebamo zaključiti iz konteksta.

Posebno važno mjesto danas ima informacijska i komunikacijska tehnologija pa je ona u ovom obrazovnomu području dobila istaknuto mjesto u nazivu područja…

Tehničko i informatičko područje učenicima omogućuje stjecanje znanja, razvoj vještina rada i umijeća uporabe tehničkih proizvoda u svakodnevnomu životu, radu i učenju te razvija spoznaje o gospodarskim i etičkim vrijednostima ljudskoga rada. U tomu području učenici stječu i temeljna znanja o tehnologijama informacijskoga društva. Kako bi postali uspješni pojedinci, prilagodljivi brzim promjenama u društvu, znanosti i tehnologiji, učenici trebaju steći znanja o tehnici i informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji te razviti vještine i sposobnosti njene uporabe u različitim okolnostima te razvijati svijest o njezinim mogućnostima, ograničenjima, prednostima i nedostacima.

Cjelokupni tekst Tehničkog i informatičkog područja možete naći ovdje.

vrh stranice