Gdje se nalazite: Početna Novosti - Robokup Program Robotika za darovite osnovnoškolce okupio učenike iz cijele Hrvatske

Program Robotika za darovite osnovnoškolce okupio učenike iz cijele Hrvatske

Program Robotika za darovite osnovnoškolce okupio učenike iz cijele Hrvatske
24.03.2016.

Tijekom proljetnih školskih praznika, od 20. do 25. ožujka 2016. godine, u programu Robotika za darovite osnovnoškolce u Nacionalnom centru tehničke kulture u Kraljevici sudjelovalo je 7 učenika 5. razreda i 14 učenika 6. razreda osnovnih škola iz Križa, Pregrade, Dvora, Ozlja, Karlovca, Varaždina, Đurđevca, Daruvara, Kastava, Slatine, Pakraca, Vrpolja, Zadra, Višnjevca, Vodica, Kaštel Gomilice, Pazina, Murskog Središća i Zagreba.

Riječ je o programu koji Hrvatska zajednica tehničke kulture provodi osmi puta, a njegovi su ciljevi: omogućiti darovitim učenicima petih i šestih razreda osnovnih škola iz cijele Hrvatske stjecanje praktičnih kompetencija koje nije moguće steći tijekom formalnog osnovnoškolskog obrazovanja, popularizirati robotiku i automatiku među učenicima i njihovim mentorima te ih potaknuti na uključivanje u natjecanje mladih tehničara u području robotike, robotskog spašavanja žrtve ili automatike.

Program se sastojao od nekoliko dijelova:

  1. radionice robotike na temu Izrada programabilne robotske konstrukcije sa senzorima s uvodnim sadržajima iz elektrotehnike i elektronike (u trajanju od 16 školskih sati),
  2. radionice u kojima se razvijaju opća znanja, snalažljivost, opažanje, samostalnost i kreativnost učenika:
  • radionice s terenskom nastavom iz osnova orijentacije i komunikacije (u trajanju od 4 školska sati nastave u učionici i 4 školska sata terenske nastave na poluotoku Oštro),
  • radionice iz osnova fotografije na temu Smještaj objakata u prostoru (fotografska kompozicija) koja uključuju dvije terenske nastave u Kraljevici (u trajanju od 6 školskih sati) i pripremu izložbe fotografija (u trajanju od 2 školska sata).

Učenici su bili podijeljeni u dvije skupine ovisno o njihovim poznavanjem sučelja i programiranja i jesu li sudjelovali na natjecanjima iz robotike, robotskog spašavanja žrtve, automatike ili na Robokupu.

Radionice iz područja elektrotehnike, elektronike i robotike osmislili su i vodili iskusni mentori tehničke kulture: Đula Nađ i Petar Dobrić, radionice iz područja orijentacije i komunikacije Đuka Pelcl i Tomislav Memedović, a radionicu fotografije osmislio je i vodio Damir Donadić.

Slobodno vrijeme učenika bilo je ispunjeno različitim rekreativnim i društvenim aktivnostima pod pedagoškim nadzorom. Navečer su organizirane zabavne aktivnosti u velikoj dvorani Nacionalnog centra tehničke kulture (Samo pleši, karaoke, šah i druge).

Tijekom proljetnih školskih praznika u Nacionalnom centru tehničke kulture organizirana je i Proljetna škola tehničkih aktivnosti Hrvatske zajednice tehničke kulture i Proljetna škola - samogradnja solarnih kolektora za srednjoškolce Hrvatskog saveza CB radioklubova. Nacionalni centar posjetio je Ivan Vlainić, predsjednik Hrvatske zajednice tehničke kulture kojem su učenici pokazali svoje tehničke tvorevine, a on je pohvalio njihov rad i potaknuo ih na sudjeovanje u natjecanjima iz tehničke kulture i odabir tehničkih i strukovih škola i fakulteta.

Na kraju radionice mentori Đula Nađ i Petar Dobrić istaknuli su najbolje mlade robotičare:

  • Paško Zekić proglašen je najprespektivnijim robotičarem;
  • Anja Lelas i Eva Plivelić pohvaljene su za izradu najljepšeg spoja križnog i izmjeničnog prekidača;
  • Stipe Kusanović pohvaljen je za upornost i originalnost u izradi složene robotičke konstrukcije;
  • Ivana Mikičić i Dajana Ćorković pohvaljene su za marljivost i ozbiljnost u radu.

U anonimnoj anketi na kraju programa učenici su ocijenili korisnost programa prosječnom ocjenom 4,76, a najbolji robotičar (onaj koji je najuspješnije riješio sve zadatke) prema mišljenju učenika je Paško Zekić.

Neki od zabilježenih dojmova učenika iskazanih u anketi su:
Prije nisam znala ništa o robotici i elektrotehnici, a sada sama mogu složiti robotska kolica. Također sam naučila drugačije gledati kada fotografiram i koristiti woki-toki, te se bolje nego prije snalaziti u prostoru.
Prvi put sam radio strujni krug.
Naučio sam strujni krug i kako radi program za robote.
Naučio sam programirati u RoboPro i nešto novo iz elektrotehnike.
Iz elektrotehnike mi je bilo jako teško napraviti džojstik za robota.
Radionice su bile zabavne i na taj način je puno ljepše učiti i raditi. Naučio sam puno o tome koliko je bitan kut slikanja dok slikamo, spajati žice i raditi ih.
Učitelji su bili jako dobri prema nama i sve su objasnili (ponekad i par puta).
Najteže mi je bilo stavljanje baterija na robotska kolica.
Radionica orijentacije i komunikacije: Mislim da je jako dobra i poučna jer smo naučili što trebamo radit kad se izgubimo.
Radionica fotografije: Mislim da je poučna jer smo naučili pravilno fotografirati.

BILTEN

FOTOGALERIJA

U želji da se sadašnjim ali i novim nastavnicima pojedinih predmeta tehničkih i ...

257. broj glasila Tehnička kultura (srpanj - rujan 2015.) obrađuje Hrvatski savez informatičara te kroz intervju s predsjednikom Alenom ...

256. broj glasila Tehnička kultura (travanj - lipanj 2015.) obrađuje Natjecanje mladih tehničara, Festival tehničke kulture i Festival znanosti. ...

 Poštovani čitatelji želimo vam sretnu novu 2020. godinu i da uživate u čitanju časopisa ABC tehnike još jednu, sada 64 godinu ...

Poštovani čitatelji predstavljamo vam i poslijednji prosinački broj časopisa ABC tehnike u ovoj 2019. godini. Naravno časopis ćemo nastaviti izdavati i ...

U ovom broju časopisa možete pronaći kompletne upute i zadatke za predstojeći nam 13. kup u robotici Hrvatske zajednice tehničke kulture ...