Program Robotika za darovite osnovnoškolce okupio učenike iz cijele Hrvatske

24.03.2016.

Tijekom proljetnih školskih praznika, od 20. do 25. ožujka 2016. godine, u programu Robotika za darovite osnovnoškolce u Nacionalnom centru tehničke kulture u Kraljevici sudjelovalo je 7 učenika 5. razreda i 14 učenika 6. razreda osnovnih škola iz Križa, Pregrade, Dvora, Ozlja, Karlovca, Varaždina, Đurđevca, Daruvara, Kastava, Slatine, Pakraca, Vrpolja, Zadra, Višnjevca, Vodica, Kaštel Gomilice, Pazina, Murskog Središća i Zagreba.

Riječ je o programu koji Hrvatska zajednica tehničke kulture provodi osmi puta, a njegovi su ciljevi: omogućiti darovitim učenicima petih i šestih razreda osnovnih škola iz cijele Hrvatske stjecanje praktičnih kompetencija koje nije moguće steći tijekom formalnog osnovnoškolskog obrazovanja, popularizirati robotiku i automatiku među učenicima i njihovim mentorima te ih potaknuti na uključivanje u natjecanje mladih tehničara u području robotike, robotskog spašavanja žrtve ili automatike.

Program se sastojao od nekoliko dijelova:

  1. radionice robotike na temu Izrada programabilne robotske konstrukcije sa senzorima s uvodnim sadržajima iz elektrotehnike i elektronike (u trajanju od 16 školskih sati),
  2. radionice u kojima se razvijaju opća znanja, snalažljivost, opažanje, samostalnost i kreativnost učenika:
  • radionice s terenskom nastavom iz osnova orijentacije i komunikacije (u trajanju od 4 školska sati nastave u učionici i 4 školska sata terenske nastave na poluotoku Oštro),
  • radionice iz osnova fotografije na temu Smještaj objakata u prostoru (fotografska kompozicija) koja uključuju dvije terenske nastave u Kraljevici (u trajanju od 6 školskih sati) i pripremu izložbe fotografija (u trajanju od 2 školska sata).

Učenici su bili podijeljeni u dvije skupine ovisno o njihovim poznavanjem sučelja i programiranja i jesu li sudjelovali na natjecanjima iz robotike, robotskog spašavanja žrtve, automatike ili na Robokupu.

Radionice iz područja elektrotehnike, elektronike i robotike osmislili su i vodili iskusni mentori tehničke kulture: Đula Nađ i Petar Dobrić, radionice iz područja orijentacije i komunikacije Đuka Pelcl i Tomislav Memedović, a radionicu fotografije osmislio je i vodio Damir Donadić.

Slobodno vrijeme učenika bilo je ispunjeno različitim rekreativnim i društvenim aktivnostima pod pedagoškim nadzorom. Navečer su organizirane zabavne aktivnosti u velikoj dvorani Nacionalnog centra tehničke kulture (Samo pleši, karaoke, šah i druge).

Tijekom proljetnih školskih praznika u Nacionalnom centru tehničke kulture organizirana je i Proljetna škola tehničkih aktivnosti Hrvatske zajednice tehničke kulture i Proljetna škola - samogradnja solarnih kolektora za srednjoškolce Hrvatskog saveza CB radioklubova. Nacionalni centar posjetio je Ivan Vlainić, predsjednik Hrvatske zajednice tehničke kulture kojem su učenici pokazali svoje tehničke tvorevine, a on je pohvalio njihov rad i potaknuo ih na sudjeovanje u natjecanjima iz tehničke kulture i odabir tehničkih i strukovih škola i fakulteta.

Na kraju radionice mentori Đula Nađ i Petar Dobrić istaknuli su najbolje mlade robotičare:

  • Paško Zekić proglašen je najprespektivnijim robotičarem;
  • Anja Lelas i Eva Plivelić pohvaljene su za izradu najljepšeg spoja križnog i izmjeničnog prekidača;
  • Stipe Kusanović pohvaljen je za upornost i originalnost u izradi složene robotičke konstrukcije;
  • Ivana Mikičić i Dajana Ćorković pohvaljene su za marljivost i ozbiljnost u radu.

U anonimnoj anketi na kraju programa učenici su ocijenili korisnost programa prosječnom ocjenom 4,76, a najbolji robotičar (onaj koji je najuspješnije riješio sve zadatke) prema mišljenju učenika je Paško Zekić.

Neki od zabilježenih dojmova učenika iskazanih u anketi su:
Prije nisam znala ništa o robotici i elektrotehnici, a sada sama mogu složiti robotska kolica. Također sam naučila drugačije gledati kada fotografiram i koristiti woki-toki, te se bolje nego prije snalaziti u prostoru.
Prvi put sam radio strujni krug.
Naučio sam strujni krug i kako radi program za robote.
Naučio sam programirati u RoboPro i nešto novo iz elektrotehnike.
Iz elektrotehnike mi je bilo jako teško napraviti džojstik za robota.
Radionice su bile zabavne i na taj način je puno ljepše učiti i raditi. Naučio sam puno o tome koliko je bitan kut slikanja dok slikamo, spajati žice i raditi ih.
Učitelji su bili jako dobri prema nama i sve su objasnili (ponekad i par puta).
Najteže mi je bilo stavljanje baterija na robotska kolica.
Radionica orijentacije i komunikacije: Mislim da je jako dobra i poučna jer smo naučili što trebamo radit kad se izgubimo.
Radionica fotografije: Mislim da je poučna jer smo naučili pravilno fotografirati.

BILTEN

FOTOGALERIJA

vrh stranice