Gdje se nalazite: Početna Ljetna škola tehničkih aktivnosti

Ljetna škola tehničkih aktivnosti

Hrvatska zajednica tehničke kulture organizira Ljetnu školu tehničkih aktivnosti u Nacionalnom centru tehničke kulture od 2008. godine. Osnovnoškolski program uključuje desetodnevne radionice u kojima učenici kroz različita područja tehničke kulture (modelarstvo, strojarstvo, obrada materijala, elektronika, elektrotehnika, robotika) te različite informatičke i kreativne programe izrađuju tehničku tvorevinu.

Od 2011., u sklopu Ljetne škole pokrećemo i program za srednjoškolce s ciljem poticanja na upis tehničkih i proizvodnih fakulteta.

Škola se održava tijekom ljetnih školskih praznika u Nacionalnom centru tehničke kulture u Kraljevici, u pravilu, 1. termin početkom srpnja i 2. termin početkom kolovoza.

Tijekom boravka u Kraljevici, učenici su pod stalnim pedagoškim i liječničkim nadzorom. Voditelji radionica su iskusni učitelji tehničke kulture koji godinama sudjeluju u programima izvannastavnih aktivnosti tehničke kulture te su mentori učenicima na natjecanjima mladih tehničara.

Smještaj na bazi punog pansiona je organiziran nasuprot Nacionalnog centra tehničke kulture u hotelu Kraljevica u dvokrevetnim i trokrevetnim sobama.
Svi su učenici osigurani tijekom cjelokupnog boravka u Kraljevici (u Nacionalnom centru tehničke kulture, tijekom organiziranog prijevoza od Zagreba do Kraljevice i natrag te tijekom boravka na plaži).

Imate li dodatnih pitanja o Ljetnoj školi tehničkih aktivnosti, slobodno ih uputite radnim danom od 9,00 do 17,00 sati na: Biljana Trifunović, 091/465-6771;051/282-418051/282-418; biljana.trifunovic@hztk.hr

PROMOTIVNI VIDEO pogledajte ovdje: 

LJETNA ŠKOLA TEHNIČKIH AKTIVNOSTI 2017. - UPISI U TIJEKU

LJETNA ŠKOLA TEHNIČKIH AKTIVNOSTI 2016. 

9. ljetna škola tehničkih aktivnosti održana je u Nacionalnom centru tehničke kulture u Kraljevici u 2 termina: od 30. lipnja do 9. srpnja te od 4. do 13. kolovoza 2016. U programu Ljetne škole sudjelovalo je 113 učenika osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta s područja cijele Republike Hrvatske te čak i iz Italije i Nizozemske.
U programu su sudjelovali prvaci ovogodišnjeg 58. natjecanja mladih tehničara Republike Hrvatske te prvaci ovogodišnje Modelarske lige i ovogodišnjeg Robokupa. Uz navedene učenike, prema prijavama je u Ljetnoj školi tehničkih aktivnosti sudjelovalo čak 98 učenika. Radionice su vodili iskusni učitelji tehničke kulture koji godinama sudjeluju u programima izvannastavnih aktivnosti tehničke kulture te su mentori učenicima na natjecanjima mladih tehničara, uz asistenciju studenata Filozofskog fakulteta u Rijeci te istaknutih dugogodišnjih polaznika Ljetne škole tehničkih aktivnosti.
I na ovoj Ljetnoj školi tehničkih aktivnosti, programi su ostvareni izradom projektnih zadataka.
Osnovnoškolci su izrađivali model automobila - autonomni robot upravljan mikrokontrolerskim sklopom koji prati crtu i zaobilazi prepreke (Pametni taksi). Polaznici Škole su rad izrađivali kroz različita područja tehničke kulture. Konstrukciju od šperploče izradili su piljenjem i brušenjem na radionici modelarstva, dok su na radionici elektrotehnike samostalno izradili međusklop , koji se postavio na mikrokontrolersku platformu Arduino Uno i služi za upravljanje radom elektromotora. Nakon što su zalemili sve elemente, spojne vodove i ispitali sklop polaznici su na radionici automatike napisali upravljački program. Na radionici robotičkih konstrukcija, polaznici su elementima Fischertechnik i Eitech slagalica izrađivali različite modele robotskih kolica, kako bi se pobliže upoznali s načinima prijenosa gibanja te usvojili principe kretanja modela automobila. Nakon toga sastavili su pogonski dio modela automobila, s elektromotorima i prijenosnim mehanizmom.
Na informatici su se upoznali s osnovama 3D modeliranja i ispisivanja modela na 3D pisaču. Učenici su radili na projektiranju i izradi 3D modela automobila pomoću programskog alata 123D Design te su ih pripremali za ispis na 3D pisaču.
Srednjoškolci su izrađivali samobalansirajući robot koji radi na principu obrnutog njihala, kao i električno vozilo Segway, s naglaskom na razradi programskog dijela projekta, gdje se posebna pažnja posvetila dijelovima programa u kojima se robot podešava. Konstrukciju su sastavljali iz univerzalnih sastavnih elemenata, a koji su kompatibilni i s konstrukcijskim elementima ostalih proizvođača, a pri programiranju su korištene postojeće proračunske funkcije i module koje smo prilagodili, sukladno mogućnostima i idejama naših polaznika. Vanjski plašt robota polaznici su samostalno osmislili, modelirali u programu 123D Design te ispisali na 3D pisaču. Također, u sklopu projekta polaznici su samostalno izrađivali program za pametne telefona, uz pomoć on-line aplikacije AppInventor2.
Uz navedeno, srednjoškolci su na radionici modelarstva izrađivali i sat u obliku automobila, a kao dodatni mikrokontrolerski projekt izradili su i ogrlicu s matričnim LED ekranom (LED matrix).
Ljetna škola tehničkih aktivnosti održana je u organizaciji Hrvatske zajednice tehničke kulture te u suradnji s Hrvatskim savezom CB radioklubova, Hrvatskim kajakaškim savezom, Kajakaškim savezom Zagreba i Hrvatskim savezom brodomaketara.
Za sve polaznike Ljetne škole tehničkih aktivnosti organizirana je i radionica orijentacije u prirodi i komunikacije. Tijekom desetodnevnog boravka u Nacionalnom centru tehničke kulture, polaznici Ljetne škole su za vrijeme provođenja programa orijentacije i komunikacije, usvojili osnove rada PMR radio stanicama (frekvencija 446 MHz), kompasom i zemljovidom, a proveli su ga licencirani instruktori iz Hrvatskog saveza CB radioklubova. Uz teorijsku nastavu i praktične radionice u Centru, za sve je polaznike organizirana terenska nastava na otoku Krku (poluotok Prniba) na kojoj su učenici, u realnim uvjetima, pokazali vještinu snalaženja u prirodi, vještinu komunikacije PMR uređajem te vještinu pronalaska „škrinjice s blagom“ korištenjem radioprijemnika i odašiljača.
U suradnji s Hrvatskim kajakaškim savezom, ponovno je održana prezentacija samogradnje mini kajaka na kojoj je voditelj aktivnosti, uz asistenciju polaznika Ljetne škole, demonstrirao proizvodnju kompozitnog (stakloplastičnog) mini kajaka. Za izradu čamca korištena je tehnologija proizvodnje u vakuumu, odnosno, suvremenija tehnologije samogradnje kojom se čamac natapa poliesterskom smolom preko vakuum pumpe. Kajak je uspješno izrađen u dvorištu Centra, a test funkcionalnosti je uspješno položen na terenskoj nastavi na otoku Krku, gdje su se sudionici Ljetne škole, uz nadzor licenciranih trenera, mogli okušati u upravljanju izrađenim kajakom. Ukupno su izrađena 2 mini kajaka koji će biti donirani novoosnovanom Kajak kanu klubu Vukovar te korišteni na besplatnoj Ljetnoj školi kajaka i kanua koja će biti održana od 16. do 26. kolovoza 2016. u Vukovaru.
U suradnji s Kajakaškim savezom Zagreba i u slobodno vrijeme je organizirana sportsko-tehnička aktivnost - vožnja kajaka, pod vodstvom licenciranih voditelja i trenera Kajakaškog saveza Zagreba. Programski zadaci sportskog programa provedeni su unutar šestodnevnog plana rada usmjerenog na razvoj kvalitativnih motoričkih sposobnosti, razvoj naprednije tehnike zaveslaja i upoznavanje s osnovama tehnike zaveslaja. U drugom terminu Ljetne škole, učenici su imali prilike sudjelovati i u kajakaškom natjecanju na otoku Krku, a najuspješnijima su podijeljene prigodne medalje koje je pripremio Kajakaški savez Zagreba.
U suradnji s Hrvatskim savezom brodomaketara, po prvi put je održana radionica brodomaketarstva, u kojoj su učenici osnovnoškolskog programa izrađivali maketu broda „Girica“, pod vodstvom iskusnih riječkih brodomaketara.
Slobodno vrijeme izvan radionica bilo je organizirano kroz različite sportske i zabavne aktivnosti, (sportske i društvene igre, X box, Kinect), pod pedagoškim i liječničkim nadzorom.
Kao i svake godine, sudionike Ljetne škole tehničkih aktivnosti je pozdravio i čelnik Hrvatske zajednice tehničke kulture, predsjednik HZTK-e, gospodin Ivan Vlainić te gradonačelnica Grada Kraljevice, gospođa Nada Turina Đurić.
Također, posebnu pažnju smo posvetili i vidljivosti Ljetne škole tehničkih aktivnosti pa smo, uz Bilten, dvije fotogalerije i promotivni video, svakodnevno objavljivali dnevni fotoizvještaj na društvenoj mreži Facebook (@NacionalniCentarTehnickeKulture).

BILTEN 2016. 

FOTOGALERIJA_1. TERMIN

FOTOGALERIJA_2. TERMIN

VIDEO

LJETNA ŠKOLA TEHNIČKIH AKTIVNOSTI 2015.

Osma po redu Ljetna škola tehničkih aktivnosti održana je u Nacionalnom centru tehničke kulture u Kraljevici u 2 termina: od 29. lipnja do 9. srpnja te od 3. do 13. kolovoza 2015. U programu Ljetne škole sudjelovalo je 120 učenika osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta s područja cijele Republike Hrvatske te čak i iz Australije i Francuske. U programu su sudjelovali prvaci s ovogodišnjeg 57. natjecanja mladih tehničara RH i 3. smotre mladih poduzetnika RH te prvakinje ovogodišnje Modelarske lige. Uz navedene, u suradnji s Kajakaškim savezom Zagreba, u programu Ljetne škole tehničkih aktivnosti sudjelovala su i 3 člana Kajak-kanu kluba Jarun, pa su svi polaznici Škole, prema sklonostima i mogućnostima, upoznati i s osnovnim tehnikama veslanja u kajaku. Uz navedene učenike, ove godine su, prema prijavama, u Ljetnoj školi tehničkih aktivnosti sudjelovala čak 102 učenika. Radionice su vodili iskusni učitelji tehničke kulture koji godinama sudjeluju u programima izvannastavnih aktivnosti tehničke kulture te su mentori učenicima na natjecanjima mladih tehničara. Ljetna škola tehničkih aktivnosti održana je u organizaciji Hrvatske zajednice tehničke kulture te u suradnji s Hrvatskim savezom CB radioklubova, Hrvatskim astronautičkim i raketnim savezom, Hrvatskim kajakaškim savezom te Kajakaškim savezom Zagreba. I na ovoj Školi tehničkih aktivnosti, glavni rad je bio izrada projektnog zadatka. Ove godine to je bila Robobuba, autonomni robot hodač sa tri para nogu, upravljan mikrokontrolerskim sklopom. Polaznici Škole su Robobubu izrađivali kroz različita područja tehničke kulture, pa su tako konstrukciju od šperploče sastavljali na radionici modelarstva, dok su na radionici elektrotehnike samostalno izradili upravljačku, mikrokontrolersku pločicu, zalemili sve potrebne elemente i ispitali sklop, te u konačnici, na radionici automatike izradili upravljački program. Na radionici robotičkih konstrukcija, polaznici su iz elemenata Fischertechnik i Eitech slagalica izrađivali različite modele robota hodača, kako bi se pobliže upoznali s načinima prijenosa gibanja te shvatili principe kretanja Robobuba. Ta je radionica ujedno i bila kreativno najbogatija, jer su uz zadani model, polaznici razvijali i ispitivali svoje ideje.
Osnovnoškolski program (2 termina) je ostvaren kroz desetodnevne radionice u kojima su učenici kroz različita područja tehničkih aktivnosti (modelarstvo, elektrotehnika, automatika, robotičke konstrukcije) izrađivali autonomni robot - Robobubu.
Uz navedene radionice, učenici su na radionici robotike izrađivali različite robotske konstrukcije, a na modelarskoj radionici su, uz sklapanje Robobube, izrađivali zidni sat u obliku pauka te model klizača Siki-13. Na informatici su se upoznali s osnovama 3D modeliranja i ispisivanja modela na 3D pisaču. U suradnji s Hrvatskih astronautičkim i raketnim savezom, održana je i radionica raketnog modelarstva u kojoj su se učenici upoznali s osnovnim pojmovima u raketnom modelarstvu te su izradili i lansirali jednostavnije i složenije raketne modele.
Srednjoškolci su izrađivali složeniju inačicu Robube, koja je bila upravljana mobitelom. Za tu je svrhu bilo potrebno povezati robot i mobitel Bluetooth vezom, te izraditi program za upravljanje. Nakon teorijske pripreme i početnih vježbi (elektrotehnika, automatika, programiranje mikrokontrolera), polaznici su samostalno izradili mikrokontrolerski upravljački sklop za Robobubu te su ga programirali prema zadanim uputama.
Za sve polaznike Ljetne škole tehničkih aktivnosti organizirana je i radionica orijentacije u prirodi i komunikacije. Tijekom desetodnevnog boravka u Nacionalnom centru tehničke kulture, polaznici Ljetne škole su za vrijeme provođenja programa orijentacije i komunikacije, usvojili osnove rada s PMR radio stanicama (frekvencija 446 MHz), kompasom i zemljovidom, a proveli su ga licencirani instruktori iz Hrvatskog saveza CB radioklubova. Uz teorijsku nastavu i praktične radionice u Centru, za sve je polaznike organizirana terenska nastava na otoku Krku (poluotok Prniba) na kojoj su učenici, u realnim uvjetima, pokazali vještinu snalaženja u prirodi i komunikacije PMR uređajem.
U suradnji s Kajakaškim savezom Zagreba i Hrvatskim kajakaškim savezom i u slobodno vrijeme je organizirana sportsko-tehnička aktivnost - vožnja kajaka, pod vodstvom licenciranih voditelja i trenera Hrvatskog kajakaškog saveza i Kajakaškog saveza Zagreba. Programski zadaci sportskog programa provedeni su unutar osmodnevnog plana rada usmjerenog na razvoj kvalitativnih motoričkih sposobnosti, razvoja naprednije tehnike zaveslaja i upoznavanja s osnovama tehnike zaveslaja. U suradnji s navedenim savezima, po prvi je put održana radionica-prezentacija samogradnje kanu čamca na kojoj su voditelji kajak – kanu aktivnosti iz Kajakaškog saveza Zagreba, uz asistenciju polaznika Ljetne škole, demonstrirali proizvodnju kompozitnog (stakloplastičnog) kanu čamca. Za izradu čamca korištena je tehnologija proizvodnje u vakuumu, odnosno, suvremenija tehnologije proizvodnje u kojoj se čamac natapa epoksidnom smolom preko vakuum pumpe. Kanu je uspješno izrađen u dvorištu Centra, a test funkcionalnosti je uspješno položen na terenskoj nastavi na otoku Krku, gdje su se sudionici Ljetne škole, uz nadzor licenciranih trenera, mogli okušati u upravljanju izrađenim kanuom.
Jutarnja tjelovježba organizirana je u suradnji s Hrvatskim street workout savezom pa su se polaznici Ljetne škole imali prilike upoznati s osnovnim vježbama kao što su sklek, zgib, čučanj, propadanje, kao i s naprednijim elementima gimnastike i akrobatike, koristeći rekvizite iz parka koji okružuje Centar. Slobodno vrijeme izvan radionica bilo je organizirano kroz različite sportske i zabavne aktivnosti, (stolni tenis, badminton, nogomet, štafetne i plesne igre, X-box, Kinect i karaoke večeri), pod pedagoškim i liječničkim nadzorom.
Kao i svake godine, sudionike Ljetne škole tehničkih aktivnosti su pozdravili i čelnici Hrvatske zajednice tehničke kulture, predsjednik HZTK-e, gospodin Ivan Vlainić te glavna tajnica HZTK-e, gospođa Zdenka Terek.

BILTEN 2015.

FOTOGALERIJA_1. TERMIN

FOTOGALERIJA_2. TERMIN

VIDEO_NAJAVA LJETNE ŠKOLE TEHNIČKIH AKTIVNOSTI

VIDEO

 LJETNA ŠKOLA TEHNIČKIH AKTIVNOSTI 2014.

Sedma po redu Ljetna škola tehničkih aktivnosti održana je u Nacionalnom centru tehničke kulture u Kraljevici u 3 termina: od 30. lipnja do 10. srpnja, od 14. do 24. srpnja te od 4. do 14. kolovoza 2014.
U programu Ljetne škole sudjelovalo je 113 učenika osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta s područja cijele Republike Hrvatske te iz Australije, Srbije, Austrije i Francuske. Učenici su se razlikovali samo prema putovima koji su ih doveli u Nacionalni centar tehničke kulture.
U programu su sudjelovali prvaci s ovogodišnjeg 56. natjecanja mladih tehničara RH i 2. smotre mladih poduzetnika RH te nagrađeni učenici s Festivala tehničke kulture, Robokupa i Modelarske lige. Uz navedene, u programu Ljetne škole tehničkih aktivnosti sudjelovalo je i 8 učenika OŠ Poliklinike SUVAG iz Zagreba, koja godinama surađuje s Hrvatskom zajednicom tehničke kulture u projektima koji potiču razvoj učenika s poteškoćama u razvoju. Također, već tradicionalni Kajakaško-edukativni kamp je održan usporedno s 2. terminom 7. ljetne škole tehničkih aktivnosti pa su se svi sudionici Škole, prema sklonostima i mogućnostima, mogli upoznati i s osnovama tehnika veslanja kajaka, dok je 6 sudionika Kampa usporedno sudjelovalo u svim radionicama 7. ljetne škole tehničkih aktivnosti. Uz navedene učenike, ove godine je, prema prijavama, u Ljetnoj školi tehničkih aktivnosti sudjelovalo čak 80 učenika. Radionice su vodili iskusni učitelji tehničke kulture koji godinama sudjeluju u programima izvannastavnih aktivnosti tehničke kulture te su mentori učenicima na natjecanjima mladih tehničara. Ljetna škola tehničkih aktivnosti održana je u organizaciji Hrvatske zajednice tehničke kulture te u suradnji s Hrvatskim savezom CB radioklubova, Hrvatskim astronautičkim i raketnim savezom, Hrvatskim kajakaškim savezom te Kajakaškim savezom Zagreba.
Osnovnoškolski program (2 termina) je ostvaren kroz desetodnevne radionice u kojima su učenici kroz različita područja tehničkih aktivnosti (konstruktorstvo, elektrotehnika, automatika, modelarstvo) izrađivali interaktivne robote Skoca Hazetekića i Skockicu Kraljević. Uz navedene radionice, učenici su na radionici robotike izrađivali različite robotske konstrukcije, a na kreativnoj radionici su izrađivali stolni sat i košaru za voće od šperploče koje su ukrašavali različitim kreativnim tehnikama. Na informatici su se upoznali s osnovama 3D modeliranja i ispisivanja modela na 3D pisaču te s osnovama 2D modeliranja i radom na laserskom rezaču.
U suradnji s Hrvatskih astronautičkim i raketnim savezom, održana je i radionica raketnog modelarstva u kojoj su se učenici upoznali s osnovnim pojmovima u raketnom modelarstvu te su izradili i lansirali jednostavnije i složenije raketne modele.
Srednjoškolci su izrađivali najsloženiju inačicu maskote Hrvatske zajednice tehničke kulture – hodajućeg robota Skoca Hazetekića koji je bio upravljan mikrokontrolerskim sklopom. Nakon teorijske pripreme i početnih vježbi (elektrotehnika, automatika, programiranje mikrokontrolera, konstruktorstvo), polaznici su samostalno izradili mikrokontrolerski upravljački sklop za svojeg robota te su programirali prema zadanim uputama, kako bi njihov prohodao i reagirao na različite oblike podražaja.
Za sve polaznike Ljetne škole tehničkih aktivnosti organizirana je i radionica orijentacije u prirodi i komunikacije. Tijekom desetodnevnog boravka u Nacionalnom centru tehničke kulture, polaznici Ljetne škole su za vrijeme provođenja programa orijentacije i komunikacije, usvojili osnove rada s PMR radio stanicama (frekvencija 446 MHz), kompasom i zemljovidom, a proveli su ga licencirani instruktori iz Hrvatskog saveza CB radioklubova.
U suradnji s Hrvatskim kajakaškim savezom i Kajakaškim savezom Zagreba i u slobodno vrijeme je organizirana sportsko-tehnička aktivnost - vožnja kajaka, pod vodstvom licenciranih voditelja i trenera Hrvatskog kajakaškog saveza i Kajakaškog saveza grada Zagreba. Programski zadaci sportskog programa provedeni su unutar šesterodnevnog plana rada usmjerenog na razvoj kvalitativnih motoričkih sposobnosti, razvoja naprednije tehnike zaveslaja i upoznavanja s osnovama tehnike zaveslaja.
Jutarnja tjelovježba organizirana je u suradnji s Hrvatskim street workout savezom pa su se polaznici Ljetne škole imali prilike upoznati s osnovnim vježbama kao što su sklek, zgib, čučanj, propadanje, kao i s naprednijim elementima gimnastike i akrobatike, koristeći rekvizite iz parka koji okružuje Centar.
Slobodno vrijeme izvan radionica bilo je organizirano kroz različite sportske i zabavne aktivnosti, (stolni tenis, badminton, boćanje, nogomet, štafetne i plesne igre, X-box, Kinect i karaoke večeri), pod pedagoškim i liječničkim nadzorom.
Kao i svake godine, sudionike Ljetne škole tehničkih aktivnosti su pozdravili i čelnici Hrvatske zajednice tehničke kulture, predsjednik HZTK-e, prof.dr.sc. Ante Markotić te glavna tajnica HZTK-e, gospođa Zdenka Terek.
Voditeljica Ljetne škole tehničkih aktivnosti:
Biljana Trifunović. prof.

BILTEN 2014.

FOTOGALERIJA_OŠ

FOTOGALERIJA_SŠ

VIDEO

LJETNA ŠKOLA TEHNIČKIH AKTIVNOSTI (2013.)

Šesta po redu Ljetna škola tehničkih aktivnosti održana je u Nacionalnom centru tehničke kulture u dva termina: 01.-11. srpnja te 05.-15. kolovoza 2013. U prvom terminu Ljetne škole ukupno je sudjelovalo 70 učenika i 22 voditelja. U programu su sudjelovali i prvaci s ovogodišnjeg 55. natjecanja mladih tehničara te nagrađeni učenici s Festivala tehničke kulture. Uz navedene, u programu Ljetne škole tehničkih aktivnosti sudjelovalo je i 8 učenika OŠ Poliklinike SUVAG iz Zagreba, koji godinama surađuju s Hrvatskom zajednicom tehničke kulture u projektima koji potiču razvoj učenika s poteškoćama u razvoju. U drugom terminu Ljetne škole ukupno je sudjelovalo 35 učenika, koji su se razlikovali jedino po putovima koji su ih doveli u Nacionalni centar tehničke kulture. U programu su sudjelovali prvaci s ovogodišnjeg 55. natjecanja mladih tehničara, prvaci s ovogodišnje Modelarske lige te dvadesetak učenika prema prijavama. Također, već tradicionalni Kajakaško-edukativni kamp je održan usporedno s oba termina 6. ljetne škole tehničkih aktivnosti pa su se svi sudionici Škole, prema sklonostima i mogućnostima, mogli upoznati i s osnovama tehnika veslanja kajaka i kanua, dok je 12 sudionika Kampa usporedno sudjelovalo u svim radionicama 6. ljetne škole tehničkih aktivnosti. Osnovnoškolski program je ostvaren kroz desetodnevne radionice u kojima su učenici kroz različita područja tehničke kulture (konstruktorstvo, elektrotehnika, robotika, modelarstvo) te različite informatičke i kreativne programe izrađivali tehničku tvorevinu. Ideja programske cjelovitosti te interdisciplinarnoga pristupa se pokazala vrlo dobrom i stimulativnom jer su učenici individualnim radom u različitim radionicama postupno izradili konačan projekt, a to je ove godine bio model dizala.
Uz navedene radionice, učenici su na kreativnoj radionici izrađivali zidni sat s motivima iz stripova, a na informatici su se upoznali s pojmom otvorenog koda (open source) i naučili su se snalaziti u Linux Ubuntu operativnom sustavu. Kako bi se povezali s glavnim projektom, izrade modela dizala, učenici su tehničku dokumentaciju kreirali kao internetsku stranicu koristeći HTML naredbe, a napredniji su izradili internetske novine.
Radionice su vodili iskusni učitelji tehničke kulture koji godinama sudjeluju u programima izvannastavnih aktivnosti tehničke kulture te su mentori učenicima na natjecanjima mladih tehničara.
Ljetna škola tehničkih aktivnosti se iz godine u godinu upotpunjuje i usavršava programima članica Hrvatske zajednice tehničke kulture.
Tako smo ove godine uključili Hrvatski savez CB radioklubova u provedbi izvanučioničke radionice orijentacije u prirodi i komunikacije. Polaznici radionice su kroz teorijske i praktične vježbe na terenu upoznati s osnovama snalaženja u prirodi korištenjem CB radiouređaja kompasa i zemljovida. Osnovnu obuku rukovanja CB radiouređajem proveli su ovlašteni instruktori Hrvatskog saveza CB radioklubova.
U suradnji s Hrvatskim kajakaškim savezom i Kajakaškim savezom Zagreba i u slobodno vrijeme smo organizirali sportsko-tehničke aktivnosti kao što su vožnja kajaka i kanua. Sportska obuka u kajaku i kanuu održana je pod vodstvom licenciranih voditelja i trenera Hrvatskog kajakaškog saveza i Kajakaškog saveza Zagreba.
U suradnji s Hrvatskih astronautičkim i raketnim savezom, u 2. terminu Ljetne škole je održana i radionica raketnog modelarstva u kojoj su se učenici upoznali s osnovnim pojmovima u raketnom modelarstvu te su izradili i lansirali jednostavnije raketne modele. Voditeljica: Biljana Trifunović, prof.

BILTEN 1

BILTEN 2

VIDEO

LJETNA ŠKOLA TEHNIČKIH AKTIVNOSTI (2012.)

Peta po redu Ljetna škola tehničkih aktivnosti održana je u Nacionalnom centru tehničke kulture u dva termina: od 29. lipnja do 09. srpnja te od 04. do 14. kolovoza 2012. Prvi termin ovogodišnje Ljetne škole tehničkih aktivnosti pohađao je 41 učenik viših razreda osnovne škole i početnih razreda srednje škole, od kojih je šest nagradila Hrvatska zajednica tehničke kulture na temelju njihova uspjeha na 54. natjecanju mladih tehničara Republike Hrvatske, koje je ove godine održano u Primoštenu od 26. do 29. ožujka 2012. Kao i prethodne 4 godine, u Školi je sudjelovalo 8 učenika OŠ Poliklinike SUVAG iz Zagreba, s kojom smo suradnju započeli trogodišnjim projektom „Osnove informatike i robotike za učenike s posebnim obrazovnim potrebama“ i uspješno je nastavili i u naredne dvije godine. Uz navedene, u radionicama je sudjelovalo još 19 učenika u vlastitom aranžmanu. U drugom terminu, Školu je pohađalo 33 učenika osnovne škole od kojih je tri nagradila Hrvatska zajednica tehničke kulture.
U sklopu 5. ljetne škole tehničkih aktivnosti, Hrvatska zajednica tehničke kulture je održala i radionicu za učenike koji su završili 8. razred te učenike početnih razreda srednjih nestrukovnih škola. Budući da je riječ o pilot-programu, sami smo sufinancirali veliki dio i uključili smo 10 učenika koji su pokazali značajnije rezultate na Natjecanju mladih tehničara u posljednje dvije godine, s ciljem njihova usmjeravanja na upis tehničkih i proizvodnih fakulteta. Tema programa je bila izrada modela robotske ruke, a program je proveden kroz nekoliko radionica i to: strojarstvo-obrada materijala, elektronika-elektrotehnika te programiranje mikrokontrolera. Uz više ili manje prepravaka, zamjene pokvarenih motora ili elektroničkih dijelova, robotske su ruke svima proradile. Svi polaznici su svoje radove ponijeli kućama.
U osnovnoškolskom smo programu nastojali ostati na tragu onoga što je prepoznato kao dobro, a to je definitivno programska cjelovitost koja je postignuta međusobnom uvjetovanošću i korelacijom različitih područja tehničke kulture. Kao i u dosadašnjim ljetnim školama i u ovoj su Školi učenici svoja tehnička znanja, interese i umijeća otkrivali, razvijali i usavršavali kroz programe modelarstva, robotike, informatike, elektronike/elektrotehnike, strojarstva/obrade materijala i kreativnog modelarstva i to izrađujući model automobila od šperploče s dva elektromotora i daljinskim upravljačkim sklopom.
Na elektrotehnici su naučili nešto više o strujnim krugovima te su izradili daljinski upravljač za upravljanje automobilom. Na robotici su konstruirali i programirali robotska kolica, kako bi na kraju stečena znanja programiranja i automatiziranja procesa primijenili na modelu automobila s elektromotorima, kojeg su samostalno izradili na radionici modelarstva, strojarstva, elektrotehnike i elektronike.
U kreativnoj radionici, učenici su izrađivali i spomenare, kutijice za daljinske upravljače te različite ukrasne kutijice. U radionici strojarstva, učenici su izrađivali vjetrenjaču i ukrasne kutijice od aluminija te su izradili elektromotorni pogon s prijenosom za model automobila, izrađen na radionici modelarstva. Na informatici, učenici su od prikupljenih fotografija s radionica izrađivali interaktivne plakate i internetske stranice o Nacionalnom centru tehničke kulture, Kraljevici i 5. ljetnoj školi tehničkih aktivnosti. Osnovnoškolski program Škole je vodila Biljana Trifunović, dok je Hrvoje Vrhovski vodio srednjoškolski program Škole.
Održavanje 5. ljetne škole tehničkih aktivnosti, podržala je i INA - Industrija nafte d.d. koja angažmanom u zajednici podupire različite inicijative vezane za odgoj, obrazovanje i profesionalno usavršavanje Upravo je suradnja s Hrvatskom zajednicom tehničke kulture u realizaciji ovogodišnje Ljetne škole tehničkih aktivnosti još jedan korak u prepoznavanju potencijala učenika i nagrađivanja njihovog rada. INA je u svakom terminu nagradila jednog učenika, pa je tako u prvo terminu nagrađena Aisha Bushara, učenica OŠ Poliklinike SUVAG iz Zagreba koja je osvojila 6. mjesto na 54. natjecanju mladih tehničara u području robotika (H-program). Aisha je nagrađena robotskim kolicima sa sučeljem, motorima i senzorima, kako bi se i u srednjoj školi nastavila baviti robotikom, a nagradu su joj umjesto predstavnika Ine uručile njezina mentorica, prof. Snježana Legac te voditeljica NCTK, prof. Biljana Trifunović. Aisha je također nagrađena i priznanjem za cjelokupno zalaganje i uspjehe u području tehničke kulture. Priznanje su joj uručili ravnateljica Poliklinike SUVAG, doktorica Adinda Dulčić te predsjednik HZTK-e, prof. dr. sc. Ante Markotić. U drugom terminu 5. ljetne škole tehničkih aktivnosti nagrađen je Antonio Vukičević iz OŠ Petar Krešimir IV Iz Šibenika, koji je odabran od strane većine polaznika Ljetne škole te od strane naših voditelja. Sudionici Škole su svoje ocjene donijeli vrjednujući ukupan odnos prema radu tijekom desetodnevnih radionica, uključujući i odnos prema svojim voditeljima i supolaznicima. Vrijednu nagradu uručio mu je predstavnik Ine, gospodin Vladimir Dujić.

BILTEN 1

BILTEN 2

VIDEO SAŽETAK

"SVET ELEKTRONIKE" - VLADIMIR MITROVIĆ - PROGRAMIRANJE MIKROKONTROLERA

LJETNA ŠKOLA TEHNIČKIH AKTIVNOSTI (2011.)

Kraj lipnja i početak srpnja je bio rezerviran za 1. termin 4. po redu Ljetne škole tehničkih aktivnosti, u organizaciji Hrvatske zajednice tehničke kulture. Kao i dosadašnje Ljetne škole tehničkih aktivnosti, i ova je Škola realizirana kroz programe modelarstva, robotike, informatike, elektronike, elektrotehnike, strojarstva te kreativnoga modelarstva. Ideja programske cjelovitosti te interdisciplinarnoga pristupa se pokazala vrlo dobrom i stimulativnom jer su učenici individualnim radom u različitim radionicama postupno stvorili konačan projekt, a to je ove godine bio model lučke dizalice (krana).
Prvi je termin ovogodišnje ljetne škole tehničkih aktivnosti pohađalo 38 učenika nižih i viših razreda osnovne škole, od kojih je pet učenika nagradila Hrvatska zajednica tehničke kulture temeljem njihova uspjeha na 53. natjecanju mladih tehničara Republike Hrvatske, koje je ove godine održano u Puli od 08. do 11. svibnja.
Ljetnu školu je i ove godine pohađalo 8 učenika Poliklinike SUVAG iz Zagreba, koji su prijašnjih godina sudjelovali u radionicama Hrvatska zajednice tehničke kulture u okviru trogodišnjeg projekta „Osnove informatike i robotike za učenike s posebnim obrazovnim potrebama“.
Zadatak izrade modela lučkoga krana je bio vrlo zahtjevan zbog čega je satnica i trajanje Ljetne škole ponovno produženo na 10 dana, odnosno radnu satnicu od 48 školskih sati. Radilo se pojedinačno i u malim skupinama, odnosno 10 učenika u svakoj skupini.
Voditelji radionica ljetnih škola Hrvatske zajednice tehničke kulture, pa tako i ove Škole, bili su iskusni učitelji tehničke kulture koji godinama sudjeluju u programima izvannastavnih aktivnosti tehničke kulture te su mentori učenicima na natjecanjima mladih tehničara. Drugi termin 4. ljetne škole tehničkih aktivnosti je polazilo 30 učenika iz cijele Republike Hrvatske, od kojih je devetoro nagradila Hrvatska zajednica tehničke kulture temeljem njihova uspjeha na Smotri učeničkih radova i 53. natjecanju mladih tehničara Republike Hrvatske. Tema i program drugoga termina su bili gotovo istovjetni s temom i programom prvoga termina.
Na strojarstvu su polaznici Škole sastavljali pogonski dio dizalice te su od Eitech slagalica izradili model dizalice. Na radionici elektrotehnike su se upoznali sa strujnim krugovima te su naučili kako pokretati elektromotore te upravljati dizalicom. U radionici robotike, učenici su od Fischertechnik slagalica također izradili model dizalice te su ga naučili spojiti na računalo i programirati, odnosno računalom upravljati radom dizalice. Informatička radionica je poslužila za učenje 3D modeliranja. Učenici su izrađivali različite 3D modele, a dakako i 3D model dizalice.
Na radionici modelarstva učenici su od šperploče izradili model lučke dizalice kojega su ponijeli kućama. I konačno, na kreativnoj radionici polaznici su od šperploče, kartona i balze izrađivali kutijice za nakit te zidne i stolne okvire za fotografije.

BILTEN 1

BILTEN 2

LJETNA ŠKOLA TEHNIČKIH AKTIVNOSTI (2010.)

Treća po redu Ljetna škola tehničkih aktivnosti se i ove godine održala u Nacionalnom centru tehničke kulture u Kraljevici, a bila je organizirana u 3 termina i to: jedan termin u srpnju (3. – 10. srpnja 2010.) te dva termina u kolovozu (6. – 13. kolovoza i 20. – 27. kolovoza).
Ideja programske cjelovitosti te interdisciplinarnoga pristupa se pokazala vrlo dobrom i stimulativnom jer su učenici individualnim radom, u različitim radionicama, postupno stvarali konačan projekt, a to je ove godine bio model pokretnoga mosta sa svjetlosnom signalizacijom i tipkalima za upravljanje.
Projekt izrade modela pokretnoga mosta od balze je obuhvatio različite grane tehničkoga stvaralaštva.
Rad je bio organiziran u pet radionica (modelarstvo, elektrotehnika, robotika, kreativno modelarstvo i informatika) koje su bile određene ciljem i zadacima.
Učenici su bili podijeljeni u grupe nakon čega su u 36 sati stvorili završni projekt, koji je započeo na radionici modelarstva, i to ponajprije, proučavanjem nacrta. Potom se pristupilo samoj izradi modela pokretnoga mosta. Nakon provjere funkcionalnosti samoga modela, uslijedila je finalna obrada te priprema modela za ostale radionice.
Nakon upoznavanja s osnovnim elementima strujnoga kruga te načinima spajanja vodiča na radionici elektrotehnike, učenici su u most ugradili svjetlosnu signalizaciju te tipkala za upravljanje. Na radionici robotike, most se upotpunio elektromotorima te senzorima za upravljanje pomoću računalnog programa. Projekt je završen na radionici kreativnoga modelarstva gdje je most dorađen i uljepšan.
Usporedno sa ostalim radionicama, učenici su na radionici informatike izrađivali prezentaciju o samoj izradi mosta.
Na radionici kreativnoga modelarstva, učenici su izrađivali i okvire za fotografije od balze, koje su, kao i modele pokretnoga mosta, mogli ponijeti svojim kućama.
Svaki je termin 3.ljetne škole tehničkih aktivnosti imao i svoju novinarsku grupu koja je svakodnevno fotografirala i video kamerom bilježila zbivanja u radionicama. Fotografirali su portrete polaznika škole i voditelja radionica, nakon čega su ih premještali na računalo i razvrstali po datumima i prema radionicama.
Odabrane su fotografije svakodnevno bile izložene na Zidnim novinama u predvorju Nacionalnog centra tehničke kulture, kako bi svi sudionici bili upoznati s najzanimljivijim trenucima 3.ljetne škole tehničkih aktivnosti.
Sedmodnevno odgojno-obrazovno-zabavno iskustvo će zasigurno ostati u dugom sjećanju 77-oro učenika iz svih krajeva Hrvatske. Ujedinjeni zajedničkim projektom, razvijenim tehničkim vještinama i interesima usmjerenim k pojedinim granama tehničkoga stvaralaštva, učenici su se razlikovali jedino po „putevima“ koji su ih doveli u Nacionalni centar tehničke kulture.
11 učenika je nagradila Hrvatska zajednica tehničke kulture temeljem njihova uspjeha na 52. natjecanju mladih tehničara Republike Hrvatske, koje je održano u Dubrovniku od 27. do 30. travnja 2010.
Temeljem raspisanoga natječaja Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, za udruge koje djeluju u području izvannastavnog i izvanškolskoga obrazovanja te trogodišnjeg programa Hrvatske zajednice tehničke kulture „Osnove informatike i robotike za učenike s posebnim obrazovnim potrebama“, 3. ljetnu školu tehničkih aktivnosti je pohađalo i 9 učenika Poliklinike SUVAG iz Zagreba.
Također, već tradicionalni Kajakaško-edukativni kamp je održan usporedno s 2. terminom 3. ljetne škole tehničkih aktivnosti pa su se svi sudionici Škole, prema sklonostima i mogućnostima, mogli upoznati i osnovama tehnika veslanja kajaka i kanua, dok je 9 sudionika Kampa usporedno sudjelovalo u svim radionicama 3. ljetne škole tehničkih aktivnosti. Osim navedenih, u Školi je sudjelovalo još 48 učenika u vlastitom aranžmanu.
Slobodno je vrijeme bilo ispunjeno različitim aktivnostima. Dan je započinjao tjelovježbom, odnosno trčanjem i bicikliranjem. Vrijeme između dva obroka (doručka i ručka) se provodilo na plaži, a od rasporeda se odstupalo u slučaju nepovoljnih vremenskih prilika. Vrijeme poslije večere je bilo vrijeme prave zabave. Različita su natjecanja bila pomno osmišljena i organizirana u pravom „olimpijskom“ smislu.
Filmske večeri, natjecanja u sporoj vožnji bicikla, stolnom tenisu, boćanju, pikadu, nogometu i karaokama su definitivno slobodne aktivnosti koje Ljetne škole Hrvatske zajednice tehničke kulture upotpunjuju i čine jedinstvenima. Dojmovi polaznika su sakupljeni u anketama koje su pomno iščitali pedagoški voditelji, predavači i sam voditelj Ljetne škole, kako bi svoja buduća djelovanja eventualno promijenili ili prilagodili.
Na kraju, sa zadovoljstvom možemo zaključiti kako su svi učenici vrlo zadovoljni svim radionicama, predavačima, voditeljima, Nacionalnim centrom tehničke kulture te cjelokupnim programom 3. ljetne škole tehničkih aktivnosti.

BILTEN 1

BILTEN 2

BILTEN 3

LJETNA ŠKOLA TEHNIČKIH AKTIVNOSTI (2009.)

Hrvatska zajednica tehničke kulture organizirala je 2. ljetnu školu tehničkih aktivnosti od 27. lipnja do 7. srpnja 2009. Na radionicama robotike, elektronike, strojarstva, kreativnog modelarstva informatike te na fotovideo radionici sudjelovalo je 50 djece iz cijele Hrvatske, uključujući i polaznike iz Poliklinike SUVAG i Dječjeg sela Lekenik. Program je ostvaren praktičnim radom i vježbama, gradnjom različitih uređaja i modela. Slobodno vrijeme bilo je ispunjeno raznim sportskim aktivnostima (badminton, pikado, boćanje, nogomet, stolni tenis), gledanjem filmova u velikoj dvorani NCTK te nezaobilaznim kupanjem. Tim stručnjaka kompetentnih za izvođenje radionica, za animaciju djece te pedagoga i liječnika dnevno se je brinuo o djeci. Na dodatnoj 2. školi tehničkih aktivnosti koja se je održala od 14. do 24. kolovoza 2009., uz 10 učenika i odgajateljice iz vrtića jednim djelom su sudjelovala i djeca iz Hrvatskog kajakaškog saveza i djeca iz Hrvatskog zrakoplovnog modelarstva koja su u to vrijeme imala i svoje aktivnosti u NCTK. Sveukupno je bilo 36 polaznika. Sudionici su bili prisutni na 5 radionica: graditeljstvo, strojarstvo, konstrukcija i montaža, elektrotehnika i robotika. Program je bio zaokružen u cjelinu, što znači da su se učenici upoznali s više grana tehničke kulture kroz izradu makete obiteljske kuće od balze. Slobodno vrijeme učenici su provodili u druženju, kupanju, sportu i zabavnim aktivnostima.

BILTEN 1

BILTEN 2

LJETNA ŠKOLA TEHNIČKIH AKTIVNOSTI (2008.)

Prva Ljetna škola tehnickih aktivnosti održana je u Nacionalnom centru tehnicke kulture (NCTK) od 1. do 11. srpnja 2008. godine. U Kraljevici su se okupili najbolji ucenici koje su na temelju njihovog postignuca na ovogodišnjem 50. Državnom natjecanju mladih tehnicara nagradili Hrvatska zajednice tehnicke kulture i Hrvatski savez pedagoga tehnicke kulture, dok je manji broj ucenika sami platili boravak u Školi. Smještaj i prehrana organizirani su u susjednom Hotelu Kraljevica. Odlicni uvjeti u Centru omogucili su polaznicima usvajanje novih znanja uz strucno vodenje iskusnih predavaca. Bilo je dovoljno vremena za kupanje i razonodu. Posebno treba naglasiti da su svi voditelji i predavaci vodili brigu o polaznicima i izvan radionica, ali posebno treba naglasiti majcinsku brigu o svakom pojedincu pedagoške voditeljice Sonje Pavlic.
O zdravlju se brinula doktorica Katarina Nad. Školu je otvorio prof. dr. sc. Ante Markotic, predsjednik Hrvatske zajednice tehnicke kulture. Otvorenju je prisustvovala i glavna tajnica HZTK Marija Dujmovic. Ucenici viših razreda osnovne škole sudjelovali su u radionicama elektronike, robotike, strojarstva, e-Kidsa te digitalne fotografije/web dizajn/video. Program škole je ostvaren prakticnim radom i vježbama, gradnjom razlicitih uredaja i robota. Polaznici su sastavljali modele raznih strojeva i izradivali programe za upravljanje njima. Istraživali su mogucnosti vodenja strojeva pomocu racunala i korištenje racunala kao uredaja za razlicita mjerenja. su sastavljali od elemenata konstruktorskih slagaljki Fischertechnik i Eitech. Ispitivali su mogucnosti vodenja modela robotskih kolica pomocu razlicitih programa. Razlicite modele kolica vodili su po zadanoj stazi upisivanjem podataka u sam program, upisivanjem podataka tijekom izvršenja programa i tako da racunalo "pamti" položaje i gibanje kolica za vrijeme "ucenja" i nakon toga vozilo ponavlja "nauceno". Sastavljali su i ispitivali mogucnosti upravljanja modelima manipulacijskih robota s jednim, dva ili tri stupnja slobode i razlicitim pristupima programiranju. Polaznici su rješavali razlicite jednostavnije i složenije konstrukcijske zadatke i upoznali se s konstrukcijom i načinom rada. U radionici elektronike i strojarstva naucili su osnove svih automatiziranih i robotiziranih uredaja. Dio polaznika pohadao je i tecaj e-Kidsa.
I slobodno vrijeme bilo je ispunjeno razlicitim aktivnostima. Redovito su organizirana kupanja, a nezaboravni je bio i izlet brodom u Njivice. Posebna atrakcija u vecernjim satima bilo je natjecanje u pjevanju i plesu – karaoke. I u tim aktivnostima su polaznici 1. škole tehnickih aktivnosti pokazali zavidno znanje i umijece. Zainteresirani su mogli gledati crtane i igrane filmove, a u nekoliko je navrata organizirano natjecanje u nogometu, stolnom tenisu, košarci i drugim sportskim disciplinama.      

BILTEN                                                                                                                                                                                                                                                              

257. broj glasila Tehnička kultura (srpanj - rujan 2015.) obrađuje Hrvatski savez informatičara te kroz intervju s predsjednikom Alenom ...

256. broj glasila Tehnička kultura (travanj - lipanj 2015.) obrađuje Natjecanje mladih tehničara, Festival tehničke kulture i Festival znanosti. ...

255. broj glasila Tehnička kultura (siječanj - ožujak 2015.) sadrži reportažu Deseta Noć muzeja u Zvjezdanom selu Mosor i ...

Lepršav i lagan za čitanje, a istodobno stručan i s dahom znanstvenih priloga pomalo. Sadržaji prilagođeni već od nižih razreda, ...

U prilogu je novi broj 605 časopisa ABC tehnike, koristite i čitajte…

Novi broj ABC tehnike, broj 604 od trvanja 2017. godine donosi vam mnoštvo zanimljivih priloga. Čitajte i učite uz naš i ...