STEAM radionice

Nacionalni centar tehničke kulture je po svojoj opremljenosti te prepoznatljivim programskim ak-tivnostima jedinstveni centar tehničke kulture koji okuplja sudionike iz cijele Republike Hrvatske.
Od 2008. godine teče program Ljetne škole tehničkih aktivnosti koji prepoznaje sve više djece, mladih i njihovih roditelja, zbog čega je Hrvatska zajednica tehničke kulture 2017. godine održala uz uobičajena 2 i 3. desetodnevni termin tijekom ljetnih školskih praznika koji je bio namijenjen samo srednjoškolcima.

Ispostavilo se da je nužno nastaviti program za osnovnoškolce programom za srednjoškolce te je 2018. treći termin prerastao u samostalni program – STEAM radionice za srednjoškolce.

U programu STEAM radionica 2019. sudjelovalo je 18 polaznika iz različitih dijelova Republike Hrvatske srednjoškolskog uzrasta koji su izrađivali složenije projektne zadatke povezujući i unaprjeđujući stečena znanja iz različitih područja tehnike.

Polaznici STEAM radionica aktivnim su sudjelovanjem u različitim radionicama izradili projektni zadatak – binarni sat upravljan mikroupravljačkim sklopom, analogni sat, te različite tehničke tvorevine izrađene tehnologijom 3D ispisa. Tehničke tvorevine za potrebe srednjoškolskog programa STEAM radionica osmislili su i izradili djelatnici Hrvatske zajednice tehničke kulture Vladimir Mitrović, Robert Sedak, Ivan Rajsz i Zvonimir Lapov-Padovan.

Polaznici STEAM radionica samostalno su dizaJnirali različite ukrasne i uporabne modele te ih pripremali za ispis na 3D pisaču. Nakon modeliranja prema zadanim elementima dizajnirali su i samostalno izradili predmete po slobodnom izboru.

Program  radionica uključio je i obaveznu „abecedu programiranja” pod vodstvom Vladimira Mitrovića koji je srednjoškolcima približio osnove procesa programiranja uporabom programskog alata Bascom.
Projektni zadatak za polaznike STEAM radionica bio je Binarni sat, kućišta izrađenog od pleksiglasa i šperploče, a unutrašnjost se slagala kroz radionice elektrotehnike i programiranja.

Uz spomenute radionice, svi polaznici  radionica pohađali su i radionicu robotičkih konstrukcija te stekli osnovne kompetencije za izradu i upravljanje robotičkim konstrukcijama. Uz izradu različitih robotičkih konstrukcija prema zadanim predlošcima, polaznici su sastavljali robotičke konstrukcije iz odabranih konstrukcijskih elemenata, prema vlastitim zamislima. Usvojivši osnovne principe sastavljanja jednostavnijih robotičkih konstrukcija, polaznici su sastavili složeniji model, prema naputcima mentora.

Aktivnim sudjelovanjem u radionici modelarstva/maketarstva i elektrotehnike, polaznici su izradom svjetleće značke usavršili vještinu lemljenja, kako bi se što bolje pripremili za izradu kako drvenog dijela tako i upravljačkog sklopa tehničke tvorevine.
Radionica mikroupravljača kao i radionica programiranja uvela je polaznike radionice u svijet programiranja i osnove rada Arduino platformom. Nakon uspješnog rješavanja uvodnih zadataka, učenici su se upoznali s programskim rješenjem projektnog zadatka.
Slobodno vrijeme izvan radionica bilo je organizirano kroz različite sportske i zabavne aktivnosti u kojima su polaznici svakodnevno odmjeravali snage u stolnom tenisu, košarci, odbojci, nogometu, badmintonu te plesnim interaktivnim igrama, pod pedagoškim i liječničkim nadzorom.
Od ove godine večeri su bile ispunjene i kratkim predavanjima i/ili demonstracijama kao što je astronomija, fotografija, stop-animacija i sl.

BILTEN 2019-STEAM
Nadamo se da će svi naši polaznici nastaviti razvijati interes prema tehnici i praktičnom radu i po povratku sa STEAM radionica. Voditelji Programa će iskustva i sugestije polaznika ugraditi u plan i program za sljedeću godinu. Veselimo se susretu sljedećeg kolovoza na STEAM radionicama 2020., a dotad pratite događanja na našoj internetskoj stranici i Facebooku.
vrh stranice