07.07.2025.
U organizaciji Zajednice tehničke kulture Valpovo–Belišće, tijekom ljeta 2025. godine uspješno je proveden edukativni program pod nazivom „Ljeto u tehnici 2025.”, namijenjen djeci osnovnoškolskog uzrasta. Program je obuhvatio ukupno 32 sata aktivnosti, raspoređenih tijekom 8 radionica, u kojima je sudjelovalo 93 djece iz Valpova, Belišća, prigradskih naselja i Zagreba.
Cilj programa bio je poticanje tehničke pismenosti, kreativnosti i interesa za STEM područja, uz istodobno razvijanje socijalnih vještina, timskog rada te praktičnog i eksperimentalnog znanja. Djeca su tijekom trajanja programa sudjelovala u raznovrsnim i interaktivnim radionicama koje su osmislili i vodili stručni mentori.
Radionice su uključivale: 3D olovke, gdje su sudionici imali priliku crtati trodimenzionalne objekte koristeći termoplastične materijale; animirani film, kroz koji su se izrađivali kratki filmovi tehnikom stop-animacije; modelarstvo, u kojem su djeca razvijala tehničke vještine koristeći drvo i druge materijale; fotografiju, koja je uključivala rad s digitalnim fotoaparatima i upoznavanje s osnovama kompozicije i svjetla; radio-goniometriju, gdje su se sudionici upoznali s osnovama radiokomunikacije i orijentacije pomoću tehničkih instrumenata; te STEM radionice, koje su obuhvatile upoznavanje s elektronikom, laserom i ostalim tehničkim disciplinama.
Program su vodili sljedeći mentori: Ida Đurkić, Nataša Dorić, Aleksandar Muharemović, Marko Samarđić, Marijan Antolović, Goran Kupčerić, Goran Dojkić, Ivo Novak, Božo Babić, Ivana Francuz i Dragan Francuz. Njihovo stručno vodstvo, entuzijazam i pristup djeci stvorili su poticajno i ugodno okruženje za učenje i razvoj, a njihov doprinos bio je ključan za uspjeh projekta.
„Ljeto u tehnici 2025.” ocijenjeno je vrlo uspješnim kako od strane sudionika, tako i roditelja i mentora. Djeca su pokazala visoku razinu angažmana, znatiželje i spremnosti na učenje, što potvrđuje vrijednost ovakvih aktivnosti u kontekstu neformalnog obrazovanja.
Više slika i detalja možete pogledati ovdje.