Treća ljetna škola tehničkih aktivnosti okupila 77-oro učenika iz cijele Hrvatske

05.10.2010.

Učenici su tijekom sedam dana u pet radionica (modelarstvo, elektrotehnika, robotika, kreativno modelarstvo i informatika) napravili model pokretnoga mosta sa svjetlosnom signalizacijom i tipkalima za upravljanje.

Hrvatska zajednica tehničke kulture je, kao središnje tijelo tehničke kulture u Republici Hrvatskoj, i ove godine organizirala ljetnu školu tehničkih aktivnosti kroz koju su učenici iz svih krajeva Republike Hrvatske mogli razvijati svoje vještine i sposobnosti različitim oblicima tehničkoga stvaralaštva.

Treća po redu ljetna škola tehničkih aktivnosti u Nacionalnom centru tehničke kulture u Kraljevici bila je organizirana u 3 termina i to: jedan termin u srpnju (3. – 10. srpnja 2010.) te dva termina u kolovozu (6. – 13. kolovoza i 20. – 27. kolovoza). Ideja programske cjelovitosti te interdisciplinarnoga pristupa se pokazala vrlo dobrom i stimulativnom jer su učenici individualnim radom, u različitim radionicama, postupno stvarali konačan projekt, a to je ove godine bio model pokretnoga mosta sa svjetlosnom signalizacijom i tipkalima za upravljanje. Projekt izrade modela pokretnoga mosta od balze je obuhvatio različite grane tehničkoga stvaralaštva.

Rad je bio organiziran u pet radionica (modelarstvo, elektrotehnika, robotika, kreativno modelarstvo i informatika) koje su bile određene ciljem i zadacima. Učenici su bili podijeljeni u grupe nakon čega su u 36 sati stvorili završni projekt, koji je započeo na radionici modelarstva, i to ponajprije, proučavanjem nacrta. Potom se pristupilo samoj izradi modela pokretnoga mosta. Nakon provjere funkcionalnosti samoga modela, uslijedila je finalna obrada te priprema modela za ostale radionice. Nakon upoznavanja s osnovnim elementima strujnoga kruga te načinima spajanja vodiča na radionici elektrotehnike, učenici su u most ugradili svjetlosnu signalizaciju te tipkala za upravljanje. Na radionici robotike, most se upotpunio elektromotorima te senzorima za upravljanje pomoću računalnog programa. Projekt je završen na radionici kreativnoga modelarstva gdje je most dorađen i uljepšan. Usporedno sa ostalim radionicama, učenici su na radionici informatike izrađivali prezentaciju o samoj izradi mosta. Na radionici kreativnoga modelarstva, učenici su izrađivali i okvire za fotografije od balze, koje su, kao i modele pokretnoga mosta, mogli ponijeti svojim kućama.

Svaki je termin 3. ljetne škole tehničkih aktivnosti imao i svoju novinarsku grupu koja je svakodnevno fotografirala i video kamerom bilježila zbivanja u radionicama. Fotografirali su portrete polaznika škole i voditelja radionica, nakon čega su ih premještali na računalo i razvrstali po datumima i prema radionicama. Odabrane su fotografije svakodnevno bile izložene na Zidnim novinama u predvorju Nacionalnog centra tehničke kulture, kako bi svi sudionici bili upoznati s najzanimljivijim trenucima 3.ljetne škole tehničkih aktivnosti.

Sedmodnevno odgojno-obrazovno-zabavno iskustvo će zasigurno ostati u dugom sjećanju 77-oro učenika iz svih krajeva Hrvatske. Ujedinjeni zajedničkim projektom, razvijenim tehničkim vještinama i interesima usmjerenim k pojedinim granama tehničkoga stvaralaštva, učenici su se razlikovali jedino po „putevima“ koji su ih doveli u Nacionalni centar tehničke kulture.

11 učenika je nagradila Hrvatska zajednica tehničke kulture temeljem njihova uspjeha na 52. natjecanju mladih tehničara Republike Hrvatske, koje je održano u Dubrovniku od 27. do 30. travnja 2010.

Temeljem raspisanoga natječaja Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, za udruge koje djeluju u području izvannastavnog i izvanškolskoga obrazovanja te trogodišnjeg programa Hrvatske zajednice tehničke kulture „Osnove informatike i robotike za učenike s posebnim obrazovnim potrebama“, 3. ljetnu školu tehničkih aktivnosti je pohađalo i 9 učenika Poliklinike SUVAG iz Zagreba.

Također, već tradicionalni Kajakaško-edukativni kamp je održan usporedno s 2. terminom 3. ljetne škole tehničkih aktivnosti pa su se svi sudionici Škole, prema sklonostima i mogućnostima, mogli upoznati i osnovama tehnika veslanja kajaka i kanua, dok je 9 sudionika Kampa usporedno sudjelovalo u svim radionicama 3. ljetne škole tehničkih aktivnosti.

Osim navedenih, u Školi je sudjelovalo još 48 učenika u vlastitom aranžmanu.

Slobodno vrijeme bilo je ispunjeno različitim aktivnostima. Dan je započinjao tjelovježbom, odnosno trčanjem i bicikliranjem. Vrijeme između dva obroka (doručka i ručka) se provodilo na plaži, a od rasporeda se odstupalo u slučaju nepovoljnih vremenskih prilika. Vrijeme poslije večere je bilo vrijeme prave zabave. Različita su natjecanja bila pomno osmišljena i organizirana u pravom „olimpijskom“ smislu. Filmske večeri, natjecanja u sporoj vožnji bicikla, stolnom tenisu, boćanju, pikadu, nogometu i karaokama su definitivno slobodne aktivnosti koje Ljetne škole Hrvatske zajednice tehničke kulture upotpunjuju i čine jedinstvenima. Dojmovi polaznika su sakupljeni u anketama koje su pomno iščitali pedagoški voditelji, predavači i sam voditelj Ljetne škole, kako bi svoja buduća djelovanja eventualno promijenili ili prilagodili.

Na kraju, sa zadovoljstvom možemo zaključiti kako su svi učenici vrlo zadovoljni svim radionicama, predavačima, voditeljima, Nacionalnim centrom tehničke kulture te cjelokupnim programom 3. ljetne škole tehničkih aktivnosti.

vrh stranice