U Kraljevici održano stručno usavršavanje učitelja tehničke kulture

26.09.2019.

Stručno usavršavanje učitelja tehničke kulture koji sudjeluju u eksperimentalnom programu "Škola za život" o uvođenju novog kurikuluma tehničke kulture u 6. razrede osnovnih škola u Republici Hrvatskoj održano je u Kraljevici od 26. do 30. kolovoza 2019. Usavršavanje je održano u Nacionalnom centru tehničke kulture, a na njemu je sudjelovalo 25 učitelja tehničke kulture koji u školskoj godini 2019./2020. provode nastavu prema novom kurikulumu. Uz potporu i suglasnost Ministarstva znanosti i obrazovanja, usavršavanje su proveli Hrvatska zajednica tehničke kulture, Agencija za odgoj i obrazovanje, predstavnici akademske zajednice i Stručna radna skupina Ministarstva znanosti i obrazovanja za izradu kurikuluma nastavnog predmeta Tehnička kultura.

Nakon školske godine 2018./2019 u kojoj je proveden eksperimentalni program kurikularne reforme "Škola za život", čiji je nositelj Ministarstvo znanosti i obrazovanja, od školske godine 2019./2020. počinje provedba novih predmetnih kurikuluma u 1. i 5. razredima osnovnih škola za sve predmete te u 7. razredu za predmete biologija, kemija i fizika. U srednjim se školama provodi u 1. razredu gimnazije u svim predmetima te u 1. razredu četverogodišnjih strukovnih škola u općeobrazovnim predmetima. Cilj obrazovne reforme je provedba novih kurikuluma i oblika metoda rada te novih nastavnih sredstava s obzirom ciljem povećanja kompetencija učenika u rješavanju problema i povećanja zadovoljstva učenika u školi te motivacija njihovih učitelja i nastavnika.

Hrvatska zajednica tehničke kulture dala je potporu „Školi za život“ prvi puta u rujnu 2018. godine organiziranjem stručnog usavršavanja za učitelje tehničke kulture iz odabranih (eksperimentalnih) osnovnih škola koje su u školskoj godini 2018./2019. uvele novi kurikulum 5. razreda. Usavršavanje je provedeno u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje, predstavnicima akademske zajednice i Stručnom radnom skupinom Ministarstva znanosti i obrazovanja za izradu kurikuluma nastavnog predmeta Tehnička kultura.

U 2019. godini je nastavljeno usavršavanje učitelja tehničke kulture iz odabranih (eksperimentalnih) osnovnih škola. Od 26. do 30. kolovoza 2019. Hrvatska zajednica tehničke kulture, Agencija za odgoj i obrazovanje i Stručna radna skupina za izradu kurikuluma nastavnog predmeta Tehnička kultura održali su stručno usavršavanje u Nacionalnom centru tehničke kulture u Kraljevici. Na usavršavanju je sudjelovalo 25 učitelja tehničke kulture koji u školskoj godini 2019./2020. provode nastavu 6. razreda prema novom kurikulumu.

Na početku usavršavanja učitelje tehničke kulture pozdravili su i dali im podršku ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravka Brezak Stamać, glavna tajnice Hrvatske zajednice tehničke kulture Mirjane Metikoš i predstavnica Stručne radne skupine i Ministarstva znanosti i obrazovanja Svjetlana Urbanek.

Stručno usavršavanje je obuhvatilo predavanja i radionice iz sljedećih tema: Stavovi učenika prema sadržajima i aktivnostima u nastavi tehničke kulture, Tehnička kultura - sastavnica STEM obrazovanja Republike Hrvatske, Izvannastavne aktivnosti iz prometa i kurikulum tehničke kulture, Planiranje godišnjeg izvedbenog kurikuluma tehničke kulture za 6. razred, Tematsko planiranje nastave 6. razreda sukladno novom kurikulumu tehničke kulture, Projektno planiranje nastave 6. razreda sukladno novom kurikulumu tehničke kulture - tema po izboru, Rješavanje problema u nastavi tehničke kulture u 6. razredu, Teachmeet - osvrt na eksperimentalnu provedbu novog kurikuluma u 5. razredu i primjeri dobre prakse, Vrednovanje, povratne informacije i rubrike, Mikropoučavanje (microteaching), Stvaranje pozitivne slike o sebi kao preduvjet kvalitetnih odnosa uz doprinos zajednici i društvu, IKT u tehničkoj kulturi i Učinkovitom komunikacijom do cjelovitog odgojnog djelovanja.

Predavanja i radionice osmislili su i vodili članovi Stručne radne skupine za izradu kurikuluma nastavnog predmeta Tehnička kultura (Svjetlana Urbanek, Katica Mikulaj Ovčarić, Tina Mihelčić Sloković, Ivan Jukić) i vanjski suradnici (mr. sc. Darko Suman i dr. sc. Ana Žnidarec Čučković, Kineziološki fakultet, Sveučilište u Zagrebu), a značajan doprinos i potporu u pripremi i provedbi usavršavanja dali su viši savjetnici za tehničku kulturu Agencije za odgoj i obrazovanje Viktorija Vranešić, Eugen Ban i Žarko Bošnjak.

U anonimnoj anketi na kraju stručnog usavršavanja učitelji su ocijenili aktualnost sadržaja usavršavanja srednjom ocjenom 4.76, primjenljivost tema u praksi ocjenom 4.65, značaj stručnog skupa za osobni profesionalni razvoj ocjenom 4.7, komunikaciju i suradnju unutar skupine ocjenom 4.7, a priliku za izražavanje vlastitog mišljenja ocjenom 4.70. Stručni skup u cjelini učitelji su vrednovali srednjom ocjenom 4.88. Učitelji su iskazali interes za više ovakvih edukacija, a kao vrijednost stručnog skupa naveli su:

  • Ozračje
  • Razmjena iskustava i znanja
  • Druženje
  • Zajedništvo
  • Planiranje i vrednovanje
  • Razmjena iskustava, stručnost i podrška. Ugodna i radna atmosferu 
  • Stručne voditelje, kvalitetnu organizaciju i ugodnu atmosferu
  • Pristupačnost i jednostavnost predavača
  • Praktična vrijednost
  • Stekao sam prijatelje i dodatno se stručno usavršio
  • Izvrsna suradnja između svih sudionika (viši savjetnici, članovi stručne skupine, učitelja), zanimljive i poučne radionice, izvrsni međuljudski odnosi, opuštena, ali radna atmosfera ..... sve pet
  • Razmjena ideja i osnaživanje za daljnju provedbu eksperimentalnog programa
  • Primjere dobre prakse
  • GIK i tematsko planiranje
  • Rad na konkretnim i korisnim temama.

vrh stranice