Izmjene Uredbe o računovodstvu neprofitnih organizacija od 1.1. 2014.

13.01.2014.

U Uredbi o izmjenama i dopunama Uredbe o računovodstvu neprofitnih organizacija ističemo promjene vezane uz: podizanje vrijednosti otpisa sitnog inventara, podizanje granice za obavezu predaje završnih izvještaja udruga te praćenje prijenosa prihoda i rashoda ZTK, nacionalnih saveza i HZTK drugim udrugama koje su njihove članice.

Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 27. prosinca 2013. godine donijela Uredbu o izmjenama i dopunama Uredbe o računovodstvu neprofitnih organizacija, koja stupa na snagu 1. siječnja 2014. godine.

Uredbom o računovodstvu neprofitnih organizacija (Narodne novine, br. 10/08 i 7/09) definiraju se knjigovodstvene isprave, poslovne knjige, organizacija knjigovodstva, obavljanje popisa imovine i obveza, načela iskazivanja imovine, obveza, vlastitih izvora, prihoda i rashoda, sadržaj i primjena računskog plana, financijsko izvještavanje i druga područja koja se odnose na računovodstvo neprofitnih organizacija.

U Uredbi o izmjenama i dopunama Uredbe o računovodstvu neprofitnih organizacija ističemo promjene vezane uz podizanje vrijednosti otpisa sitnog inventara, podizanje granice za obavezu sastavljanja i predaje završnih izvještaja udruga te praćenje prihoda i rashoda ZTK, nacionalnih saveza i HZTK drugim neprofitnim organizacijama (nekadašnji prihodi i rashodi od transfera).

Jednokratni otpis dugotrajne nefinancijske imovine – sitni inventar (članak 17.)

Alat, materijal i oprema pojedinačne nabavne vrijednosti do 3.500,00 kn tretirat će se kao sitni inventar i nakon godinu dana može se jednokratno otpisati. Do 31. 12. je vrijednost za otpis sitnog inventara bila niža od 2.000,00 kn.

Obaveza sastavljanja i predaje završnih izvještaja udruga (članak 71.)

Neprofitna organizacija čija je vrijednost imovine prema podacima za proteklu kalendarsku godinu manja od 230.000,00 kuna i godišnji prihod prema podacima za proteklu kalendarsku godinu manji od 230.000,00 kuna nije obvezna sastavljati i predavati financijske izvještaje te primjenjivati računski plan prema odredbama ove Uredbe. Odluku o drugačijoj organizaciji knjigovodstva i načinu izvještavanja donosi osnivač.
Neprofitne organizacije iz stavka 1. ovog članka dužne su obavijestiti Državni ured za reviziju i Ministarstvo financija da, u skladu s odredbama ove Uredbe, ne sastavljaju financijske izvještaje.

Prihodi i rashodi povezanih neprofitnih organizacija

U Računski plan uvode se nove skupine, podskupine i odjeljci računa koji se odnose na prihode (skupina računa 37) i rashode - nekadašnje transfere tj. prijenose (skupina računa 47) koje jedna neprofitna organizacija (primjerice zajednica tehničke kulture ili nacionalni savez tehničke kulture) ostvari s drugom, povezanom neprofitnom organizacijom koja je samostalna pravna osoba, dakle sa udrugom koja je njezina članica.

  • Skupina računa 37 – Prihodi od povezanih neprofitnih organizacija (371) obuhvaća tekuće (3711) i/ili kapitalne prijenose (3721) koje neprofitna organizacija ostvari od drugih neprofitnih organizacija s kojima je povezana osnivačkim, odnosno drugim općim aktima.«.
  • Skupina računa 47 - Rashodi vezani uz financiranje povezanih neprofitnih organizacija (471) dijele se na tekuće (4711) i kapitalne rashode (4721) koje neprofitna organizacija ostvari od drugih neprofitnih organizacija s kojima je povezana osnivačkim, odnosno drugim općim aktima.

Više o neprofitnom računovodstvu i Registru neproftinih organizacija možete pronaći na ovoj stranici Ministarstva financija.

vrh stranice