Radionice i manifestacije Hrvatskog filmskog saveza

18.12.2020.

52. revija hrvatskog filmskog stvaralaštva
online, 20. - 22.11.2020.


52. revija hrvatskog filmskog stvaralaštva završna je godišnja priredba neprofesijskog filmskog stvaralaštva u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza.
Domaćin ovogodišnje Revije trebalo je biti POU “Augustin Vivoda” Buzet, no zbog epidemiološke situacije Revija je u potpunosti održana u online okruženju. Bez obzira na okolnosti, revijski je program pratila mnogobrojna publika te je tako web stranica Revije zabilježila rekordnu posjećenost od preko 28.700 pregleda, a filmove iz selekcije pogledalo je više od 5.880 korisnika iz preko 40 država svijeta.
Žiri u sastavu redatelji Snježana Tribuson, Matija Pisačić, montažerka Dubravka Premar, filmski snimatelj Silvestar Kolbas i multimedijski umjetnik Goran Škofić dodijelilo je dvije prve nagrade, dvije druge nagrade, četiri treće nagrade i pet specijalnih diploma. Žiriranje se odvijalo prema pravilima međunarodne filmske organizacije UNICA-e.
Prvu nagradu osvojili su dokumentarni film Bez lica Davida Lušičića i igrani film Krhko Tomislava Šobana. Drugu nagradu osvojili su filmovi Laci bježi u Mađarsku Davida Gaše i Melem na Rane Antona Mezulića. Treću nagradu dobila su četiri filma: Mila Karla Voriha, Kućica Jakova Nole, Elegance of Chemistry Miljenka Popovića i Adeptus Klare Dujmović.
Posebno priznanje dodijeljeno je filmovima Žene u mojim godinama Joze Schmucha, Zabranjen razgovor s vozačem Davida Gaše, The Stamp Lovre Mrđena, Nova arka Renea Ipše i Komad Mirana grupe autora Blank senior. Nagradu publike dobio je film Zrakoplovne snage protiv J.F.K.-a Sandra Totha.

Senzorne projekcije u Koprivnici, Zagrebu i Varaždinu
Senzorne projekcije filmova 'Pčelica Maja' i 'Tabaluga' održale su se 7. Studenog u Zagrebu, u kinu Tuškanac, 14. studenog u Varaždinu, kino Gaj i Koprivnici u kinu Velebet. Još je jedna projekcija održana 12.prosinca u zagrebačkom kinu Tuškanac.
U senzornoj projekciji djeca su na prvom mjestu, tako da sve njihove potrebe moraju biti zadovoljene pod motom “kino za sve kino, dostupno svima”, tako se ruše predrasude i stereotipi, te se različitost percipira kao bogatstvo, a uči na spontani način kroz zajedništvo od najranije dobi.
Djeca koja su od najranije dobi uključena u takve aktivnosti u lokalnoj zajednici, kasnije postaju pojedinci koji su tolerantniji, te socijalno i emocionalno zrelije ličnosti
Koncept senzornih projekcija pokrenule su 2016. godine Eva Brlek, magistra edukacijske rehabilitacije i psihoterapeut, te Sandra Malenica, profesorica kroatistike i komparativne književnosti.
Rezultati istraživanja koje su autorice provele s roditeljima i učiteljima pokazuju kako senzorne projekcije značajno utječu na porast komunikacijske kompetencije djece s teškoćama u razvoju, te pozitivno djeluju na inkluziju djece u lokalnu zajednicu.

Održane online radionice animiranog filma
Ove je godine u sklopu Hrvatskog filmskog saveza realizirani novi program u partnerstvu Filmsko-kreativnog studija VANIMA, a koji je sufinancirala Agencija za elektroničke medije kroz javni poziv za projekte na temu medijske pismenosti. Nakon prve uživo realizirane radionice animiranog filma u srpnju u Varaždinu, voditelji Dubravka Kalinić Lebinec i Hrvoje Selec održali su tijekom studenog i prosinca dvije online radionice za polaznike sa šireg područja Zagreba i Karlovca. Ove radionice animiranog filma za edukatore namijenjene su za odgojno-obrazovne djelatnike koji žele vještinu izrade animiranog filma prenijeti u vrtićke skupine i učionice. Na radionici su usvojili osnove filmske teorije i filmskog jezika, nekoliko metodičkih scenarija za nastavu filma i ovladavanje praktičnim vještinama potrebnim za nastajanja animiranog filma.

14. dječje javnozdravstveno filmsko stvaralaštvo
Četrnaesti susret Dječje javnozdravstveno filmsko stvaralaštvo održan je u četvrtak, 17. studenoga 2020. godine, zbog pandemije korona virusa samo u online obliku, u suorganizaciji Škole narodnog zdravlja Andrija Štampar Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, koja je već više od deset godina i pokrovitelj, i Hrvatskog filmskog saveza, a uz obilježavanje Dana ŠNZ Andrija Štampar. Na susretima Dječje javnozdravstveno filmsko stvaralaštvo sudjeluju učenici starijih razreda hrvatskih osnovnih škola i njihovi voditelji koji se u okviru školskih filmskih skupina ili filmskih klubova bave snimanjem filmova različitih sadržaja, a posebno filmova koji imaju javnozdravstveni značaj. Ciljana su publika javnozdravstveni eksperti s kojima se poslije filmskih projekcija uspostavlja kreativan dijalog o temama od zajedničkog interesa. Na dosadašnjih četrnaest susreta prikazano je više od stotinu dječjih filmova o javnozdravstvenim temama od kojih su mnogi već našli praktičnu primjenu i u nastavi na medicinskim, edukacijsko-rehabilitacijskim i srodnim fakultetima, javnim tribinama, predavanjima i drugim javnozdravstvenim sadržajima.

Novi dvobroj Hrvatskog filmskog ljetopisa

U prodaji je novi dvobroj Hrvatskog filmskog ljetopisa (102-103, 244 stranice) koji otvaramo opširnim tematom "Glazba i film". Muzikologinja i filmologinja Irena Paulus analizira popratnu glazbu u filmovima Ta divna splitska noć i F20 Arsena Antona Ostojića, što prati i razgovor sa njezinim autorom, svestranim glazbenikom i scenaristom Matom Matišićem o njegovu dugogodišnjem iskustvu stvaranja glazbe za film i televiziju; Milen Alempijević na primjeru nekolicine recentnih filmova piše o odnosu jazz glazbe i filma, a kritičar Janko Heidl govori o opsjenarskim karakteristikama Scorseseova dokumentarca koji prati turneju Boba Dylana iz 1970-ih.




vrh stranice